Úvod Společnost za lepší využití horských kol WEBaction


9.06.2022
St.Valentin auf der Haide


POZOR: Všechny osoby, děje, přírodní scenerie a technologické postupy uvedené v následujícím textu jsou vymyšlené. Tento článek je psán nekorektním jazykem a autor není zodpovědný za žádnou emoci, co vyvolá.

Cestovní kancelář SZLVHK (dále už jen CK) letos připravila zájezd MTB s názvem
„I/CH/AUT – divočina bez hranic (9000 Kč)“

Popis
Trojmezí Itálie, Švýcarska a Rakouska je jednou z nejkrásnějších singletrailových oblastí Evropy. Krom husté sítě trailů různých obtížností, délek a náročností umožňující maximální bikerské vyžití milovníkům cross country (XC) jsou zde i lyžařská střediska s letním provozem lanovek usnadňující nabírání nadmořské výšky jezdcům zaměřeným víc vertikálně (DH).
Tato oblast je pro bikery pojem a kdo zde nebyl, nemůže mít srovnání zahraničních MTB lokalit úplné. Výběr je opravdu veliký a díky vysoké nadmořské výšce vedou některé trasy nad hranicí lesa s nádhernými horskými rozhledy. Mnoho singlů je hladkých bez většího množství kamenů a jsou vhodné i pro začátečníky. Zkušení jezdci si přijdou na své při některých náročnějších sjezdech nebo se mohou vyřádit v bike parku.
Průměrně denně ujedeme asi 60 km s převýšením 1200 m, náročnost jednotlivých etap je možno přizpůsobit. Jediné vhodné kolo je celoodpružené – full, výhodou je teleskopická sedlovka. Povrch: 10 % asfalt, 30 % šotolina, 60 % terén a single trail. Cyklistická přilba je povinná. Elektrokola pro fyzicky málo zdatné osoby na tento zájezd nedoporučujeme.

Organizační pokyny
Ubytování 4x v turistickém domě Schoenblick s výhledem na Haidersee a ledovec Ortler. Jednolůžkové pokoje mají vlastní sociální zařízení. Kuchyně, jídelna a terasa jsou společné. K dispozici je TV, wifi a uzamykatelná místnost na kola. Místo je vzdáleno 300 m od centra městečka, kde najdeme pekárnu, potraviny a ostatní obchody a restaurace. Na snídani 1.+3.dne kuchař zájezdu uvaří vajíčka se slaninou. Jednodušší pokrm v restauraci stojí obvykle 10-14 €, kafe 2 €, pivo 5 €. Nákup potravin probíhá v některém z mnoha místních obchůdků nebo během přejezdu autem v supermarketu.
Cena zahrnuje dopravu osobním vozem prémiové značky, místní rekreační poplatek, jazykem vybaveného průvodce, informační materiály, lanovky a pojištění CK proti úpadku.
Cena nezahrnuje volitelné výdaje: cestovní pojištění, dárky pro rodinu.
Storno poplatek je do zaplacení ubytování (obvykle týden před odjezdem) nulový.

Program zájezdu
0.den:
Předpokládaný odjezd z Brna kolem 12 hod, trasa přes Černošice, Mnichov a Rakousko do Itálie, kde navečer proběhne ubytování.
1.den:
Údolí Vinschgau: Přejezd autem do Kastellbell, cyklostezka mezi ovocnými sady po proudu Adige k Rablandu a lanovkou do Aschbachu. Stoupání lesní cestou k proslavené Bike Highline Meran a jízda po ní až k Oetzi trailu. Sešup do údolí a návrat do Kastellbell. Výjezd kabinkou do 1720 mnm, zírání do malebného údolí a na kopce naproti, včetně mezi horolezci oblíbené Monte Cevedale (3778 mnm). Panorama trailem, úsekem nazvaným Propain a cyklostezkou návrat k autu (65 km, Δ1100 m).
2.den:
Lanovkové eldorado v Nauders: Šlepr Haideralm, trail Plattweg, Reschner. Kabinka Schoeneben, flow trail stejného názvu, polňačka k restauraci Reschner Alm s výhledem na jezero se zaplavenou kostelní věží. 3-laender trail, Zelené a Černé jezero, spodní Family trail. Bergkastelbahn, sedačka na Zirm. Zirm trail, Almtrail, Plamort. Focení se u protitankových zátaras a na Wow-pointu. Bunker a Etsch traily. Cyklostezka do St.Valentin (62 km, 4:30h čistého času v sedle).
3.den:
Královská etapa: Sjezd stezičkou z Ofen Pass, šotolinou přes Alp Buffalora a stoupání na Passo del Gallo (2278 mnm). Singletrailem k Lago di Livigno a jezerům na řece Adda s výhledem na ledovce národního parku Stelvio. Návrat do biosféry Muestair. Mírné stoupání rozkvetlými lukami údolí Val Mora do sedla Radond a obkroužení Piz Turettas do Tschierv. Stoupání po asfaltu do Lue a šotolinami a cestičkami na Alp Champatch a Alp da Munt se závěrečnou kořenovou pasáží do sedla (60 km, Δ1600 m).
4.den:
Uininská šluchta (Uinaschlucht): Bergbahn Haideralm, Haider flow trail, šotolinou/stezičkami na Passo di Slinga, Val d’Uina, Sur En. Cyklostezka podél Innu do Martina k zaparkovanému autu (40 km, Δ1000 m). Odjezd cca ve 14 hod, návrat domů do půlnoci.

Dotazy účastníků/potencionálních klientů
Sjezdař: Volba teplejšího suššího Vinschgau na první studený den, když hrozily přeháňky, se mi jevila jako správná. Nicméně jízda po nudné “Bike Highline Meran” mě otrávila. Nešlo by do budoucna takovýmto zklamáním předejít pečlivějším výběrem tras?
CK: Ano, řešení je jednoduché – vyberte si některého z individuálních místních průvodců (kontakty uvedeny v brožuře tohoto zájezdu).
Silničář: Úplně první trail ze všech byl S3. Je to dobrý nápad, začínat 4-denní zájezd takto?
CK: Ne, není.
Kochal: Jeden z účastníků zájezdu dokázal při objednávání poobědové kávy usnout a ovlivnil tím necitlivě výkon servírky. Co s tím zamýšlí CK udělat?
CK: V příštím roce zavedeme hodinové školení na téma “Jak se chovat v bufetu” zakončené krátkým testem pro ověření znalostí. Také budeme požadovat od klientů místopřísežné prohlášení, že týden před akcí neabsolvovali triatlonový půlmaratón. Doufáme, že tato opatření povedou k zvýšení naší reputace. Jen panují jisté obavy, aby při provádění výše uvedených kroků neusnuli další lidé.
Odpadlík: Z fotodokumentace je zřejmé, že Sjezdař párkrát spadnul. Je to bezpečné?
CK: Ona je to trošku jinak – mít odřené chrániče kolen je potřeba, jinak lze jen těžko zdůvodnit rodinné radě jejich pořízení. A třeba ty hodiny na mokré trávě byly udělané uměle pro fotografa (a nejbližší šutr byl metr daleko). Navíc v tom nebyl sám – i Silničář se jednou v nulové rychlosti položil na bok a Kochal po zapíchnutí předku vyběhl přes řidítka z kola. CK spíš trápí matoucí označení “Sjezdař” - uvažujeme o změně na přesnější “Padavka”.
Šťoural: V nabídce CK je slibován “jazykově vybavený průvodce“ – to má být jako Mouťa?
CK: Bohužel neumíte číst – náš průvodce je vybaven “jazykem” nikoliv “jazykově“. Nicméně občas se hodí mluvit německy hůř než líp – kdo slyšel na náměstí v Nauders rozhovor s policistou ohledně v ruce drženého mobilu za jízdy na kole, tak se musel moc bavit a i orgán to potlačovaným smíchem ocenil a nakonec Mouťovi ještě poradil, kudy nejlíp k lanovce.
Šťoural: V popisu akce se píše, že „Elektrokola pro fyzicky málo zdatné osoby na tento zájezd nedoporučujeme.“ To je asi překlep – má tam být „doporučujeme“, že?
CK: Je to napsané správně – tahat 24kg těžkou svini těma prasečinama, co Průvodce vymyslel, může jenom fakt zdatnej bejk. A už se neptej, unavuje mě to.
Sjezdař: Kochal viděl na sněhovém poli kamzíky, Silničář zase pářící se sviště. A já nic. To není fér.
CK: Život nebývá fér. Ale když trošku zpomalíš, taky něco uvidíš.
Silničář: Během výletu jsem z kapsy ztratil cyklorukávek. Je CK pojištěna na tuto událost?
CK: Ne, není. Pokud trousíš z nacpaných kapes, tak musíš jet první, aby ti to lidi mohli sbírat, tak jak tu šustku.
Sjezdař: Program uvádí návrat do půlnoci a my jsme přijeli až o půl druhé. Kdo za to může?
CK: Ty. Svým naléháním na brzký návrat jsi pokazil karmu. A to pak snadno uhneme z S1 na S3 a ztratíme tím Silničáře, který sám sjede o 200 výškových metrů níž a až se vrátí, tak se zjistí, že na S3 Kochal prorazil duši a že Silničář nemá bombičku a když už to vypadá líp, tak je tam ten zákaz vjezdu kol a tobě z toho začne tlačit nejtlustší střevo… Poučení pro příště – spěchej pomalu. A nedráždi karmu.
Potencionální klient: Podle popisu se mi ta akce jeví zajímavě. Kde mohu podat přihlášku?
CK: Přihlašuje se do pionýra, my na takové formality nejsme. Stačí získat souhlas všech čtyř pravidelných účastníků (což se od roku 2014, kdy byla naše CK založena, podařilo už dvěma osobám).
Fanynka: Takový pěkný výlet – neměla by CK připravit alespoň dvě akce ročně?
CK: Ne, jednou za rok je až až.





 
Login >>



HOME  |  © WEBaction 2004